Proiectul de Antreprenoriat și Consiliere Vocațională INNOMATE s-a desfășurat la LICEUL TEORETIC RECAȘ, după o perioadă de pandemie lungă și grea, în care activitățile extrașcolare deveniseră un vis frumos...dar un vis.
Doamnele profesoare Delia-Mariana Purda (prof. geografie) și Luiza-Elena Gruici (prof. consilier școlar) au acceptat provocarea de a coordona la nivel local un proiect național în parteneriat cu United Way și Asociația Timar Timișoara, în care au fost prevăzute activități prin care tinerii elevi să dobândească abilitățile de a dezvolta afaceri, precum și activități de consiliere vocațională.
După o promovare serioasă a proiectului în rândul tinerilor liceeni, am reușit să creăm un grup țintă de 40 de elevi entuziaști și plini de energie din clasele a X-a și a XI-a. Acești minunați elevi au redescoperit plăcerea activităților de echipă, rezolvării de sarcini împreună, jocurilor de team-building, comunicării non-formale, negocierii, analizei critice și s-au implicat cu bucurie în toate activitățile prevăzute și planificate de noi. O dată pus în mișcare proiectul, totul a devenit ușor și plăcut.
Activitățile cu grupurile mari de elevi dar și cele cu grupurile mici, au facilitat comunicarea, inter-cunoașterea și creativitatea. S-a rupt bariera dintre clase, copiii s-au împrietenit și au reușit să colaboreze, au schimbat idei de afaceri și și-au dezvoltat planurile de bussiness. Au dat dovadă de spirit organizatoric, spirit de echipă, încredere în sine și în coechipieri. Toate aceste deprinderi s-au obținut la cursurile de antreprenoriat realizate de către doamna prof. Delia Mariana Purda.
În cadrul ședințelor de consiliere vocațională oferite de către doamna prof. cons. școlar Luiza Elena Gruici, fiecare tânăr licean din grupul țintă și-a descoperit talentele, interesele profesionale, aptitudinile și a făcut proiecții pentru viitor. Elevii au înțeles ce profesii li s-ar potrivi cel mai bine personalității lor, au învățat cum să se prezinte la un interviu de angajare, cum trebuie întocmit un curriculum vitae, o scrisoare de intenție și au finalizat consilierea cu
un plan de carieră bine pus la punct. Proiectul Innomate a întâmpinat, ca orice activitate de învățare din ultimii doi ani, trecerile de la mediul fizic la cel online, așa încât ne-am întâlnit cu elevii și când aceștia erau izolați, fiecare la casele lor, prin intermediul platformei Google Classroom, pusă la dispoziție de Liceul Teoretic Recaș.
Activitățile cu elevii au fost interactive, non-formale, creative și s-au derulat pe parcursul a patru luni, din septembrie până în decembrie 2021. Proiectul s-a finalizat cu un Concurs Județean de Realizare a unor Proiecte de Afaceri, scrise și gândite de cele două echipe de elevi. Prezentarea și modul în care și-au gândit
afacerile au impresionat juriul și s-au întors acasă cu premii. Am obținut Premiul II cu echipajul format din elevii: Bâte Oana Cosmina, Bunyevatz Andrada, Cutlac Daria Sorina, Onofrei Cadmiel Fabian, Opre Simina Loredana, Toader Denisa şi Topală Romina Sefora din clasa a X-a și Mențiune I cu echipajul format din elevii: Amariei Gabriel Vasile, Giurgiu Adelina Paula, Jurj Andreea Francesca, Parnavel Goran Valentin şi Parnic Raul Alexandru, elevi în clasa a XI-a.
Felicitări tuturor participanţilor!